مهندسی برق

مصرف بهینه انرژی را فرهنگ سازی کنیم.

مهندسی برق

مصرف بهینه انرژی را فرهنگ سازی کنیم.

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اینستاگرام اعلام کرد که محدودیت های شدیدتری برای پست هایی که مربوط به رژیم و عمل های زیبایی است اعمال می گردد. در رسانه های اجتماعی اعلام شد که از روز چهارشنبه محدودیت های سنی برای برخی از اینگونه پست ها اعمال  می شود و برخی حذف می شوند. اینکار، هم برروی اینستاگرام و هم برروی فیسبوک انجام می شود.

همچنین نگرانی هایی درمورد تاثیر رژیم غذایی، سم زدایی و محتوای جراحی های زیبایی برروی جوانان، سلامت روان آنها و تصاویر بدن آنها مطرح شده است. اما اینستاگرام اعلام کرده است که طبق قوانین جدید خود، پست هایی که باعث مصرف قرص ها و محصولات لاغری یا دیدن محصولات آرایشی می شوند که انگیزه ای را در شخص برای خرید آن بوجود می آورد، برای کاربران شناخته شده زیر 18 سال پنهان می شود.

علاوه براین هر محتوایی که ادعای معجزه آسایی راجع به رژیم یا محصولات لاغری بکند و یک پیشنهاد تجاری مانند دادن کد تخفیف باشد از اینستاگرام حذف می گردد. همچنین پست هایی از قبیل عمل های زیبایی مضر، برداشتن چربی ها و ترویج عمل هایی که کمی برای سلامتی انسان ضرر دارد حذف می گردند.

«اما کالینز» مدیر سیاست عمومی اینستاگرام میگوید: «ما به دنبال این هستیم که همه افراد از اینستاگرام به نحو شایسته ای استفاده کنند و این سیاست، بخشی از کار ما برای کاهش آسیب هایی است که گاهی اوقات در نتیجه استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است به مردم وارد شود.»

او همچنین گفت: «ما از متخصصین دیگری همچون دکتر ایزابل جرارد از انگلستان کمک میگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که هرگونه اقدام برای محدود کردن و حذف این محتوا تاثیر مثبتی در جامعه ما خواهد گذاشت.جامعه ای که متشکل از بیش از یک میلیارد نفر بوده و از اینستاگرام، بعنوان بستری برای بحث و تبادل نظر استفاده میکنند.»

جمیلا جمیل بازیگر و فعال در زمینه زندگی سالم، که بارها و بارها از چهره های مشهور شبکه های اجتماعی بخاطر ارسال محصولات رژیمی در رسانه های اجتماعی انتقاد کرده است می گوید: «این اقدام یک پیروزی برای سلامت روان بود.»

او همچنین گفت : «این یک پیروزی بزرگ برای مبارزه مداوم ما علیه صنعت ناسالم رژیم غذایی است. فیس بوک و اینستاگرام برای محافظت از سلامت جسمی و روحی افراد، اینگونه پست ها را حذف خواهند کرد.

من بسیارخوشحالم که توانسته ام در کنار این افراد متخصص که خطرات این محصولات را روشن می کنند کار کنم. وقتی من اعتراضات خود را برای اینستاگرام مطرح کردم، آنها گوش کردند، اهمیت دادند، بسیار کارآمد حرکت کردند و در طول روند با ما در ارتباط بودند.»

بازیگر Good Place در پاسخ به محتوایی که احساس می کرد ترویج شیوه زندگی ناسالم و محصولات رژیم غذایی را نشان می دهد، یک حساب کاربری مرتبط ایجاد کرد، این کار نشان می دهد که موفقیت براساس وزن اندازه گیری می شود.

این روند مردم را تشویق می کند تا فارغ از شکل بدن خود، دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند و از آن زمان تاکنون بیش از 830000 هزار فالور کسب کرده است.

وی گفت : «من به عنوان کسی که در بیشتر دوران جوانی با بیماری اختلال خوردن، دست و پنجه نرم کرده است شناخته شده ام و دچار خطرات ناشی از صنعت ناسالم رژیم غذایی شده ام.»

« این یک رویداد مهم و امیدبخش برای نسل ماست، نسلی که مستحق توجه و احترام از طرف چهره های مشهور و تاثیر گذاریست که افراد دنباله روی آنها هستند.»

  • من و غریبه
  • ۰
  • ۰

ریپورت چیست؟(Report)

یکی از قابلیت های بسیار خوب و مفید اینستاگرام قابلیت ریپورت کردن است. ریپورت کردن به معنای گزارش کردن است، یعنی اگر شخصی در اینستاگرام به شما توهین کرد یا رفتار و کارهای ناشایست و نامناسبی انجام داد شما می توانید آن شخص را به اینستاگرام گزارش کنید.

 شما می توانید اکانت، پست، کامنت و ویدئوهای شخص مورد نظر که تخلفی انجام داده است را گزارش کنید. بعد از گزارش کردن اینستاگرام درخواست شما و بعد از آن تخلف طرفی که گزارش کرده اید را چک  می کند، اما توجه داشته باشید که دلیل گزارش شما باید واقعی باشد.

نکات کلیدی در ریپورت کردن

اگر یک نفر اکانتی را به اینستاگرام گزارش کند و گزارشش واقعی و با دلیل قاطعی باشد اینستاگرام طبق قوانین خودش با آن فرد برخورد می کند اما اگر هزار نفر یک شخصی را گزارش کنند ولی دلیل قاطعی نداشته باشند اینستاگرام با آن فرد برخورد نخواهد کرد. پس تعداد گزارش مهم نیست، دلیل خوب و قاطع مهم است.

در ادامه به چند نکته قابل توجه اشاره می کنیم که خلاف قوانین اینستاگرام است و شما می توانید آنها را گزارش کنید.

مواردی که می توانید آنها را ریپورت کنید

1. شخصی با استفاده از اطلاعات شما شامل (عکس، ویدیو و ...) اکانتی ساخته و شخصیت شما را جعل کرده است.

2. شخصی یک اکانت جعلی از چهره های مشهور ساخته است و خود را به جای آنها معرفی کرده است (توجه داشته باشید که صفحه هواداری با صفحه جعلی فرق می کند و صفحه هواداری تخلفی به حساب نمی آید.)

3. تصاویر خشونت آمیز، توهین آمیز، تبعیض آمیز، غیرقانونی و مستهجن.

4. کامنت های غیر اخلاقی، آزار و اذیت و تهدید.

5. سوء استفاده از اینستاگرام برای کاری های غیرقانونی و غیرمجاز مانند (فروش مواد مخدر و ...)

آموزش ریپورت کردن یک اکانت در اینستاگرام

 

در اینستاگرام سه نوع ریپورت وجود دارد:

1. ریپورت کردن یک اکانت

2. ریپورت کردن پست، عکس و ویدیو

3. ریپورت کردن کامنت

ریپورت کردن اکانت

 برای ریپورت کردن یک اکانت به پروفایل شخصی که قصد ریپورت کردن آن را دارید بروید و برروی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید.

حال در صفحه نمایش داده شده برروی گزینه Report کلیک کنید.

 بعد از انتخاب، دو گزینه برای شما نمایش داده می شود. اگر آن اکانت یک اسپم (هرز) است برروی It’s a spam کلیک کنید. در غیر این صورت برای دیدن سایر موارد برروی گزینه It’s a Inappropriate کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه دو گزینه دیگر برای شما به نمایش در می آید:

I don’t want this account to be able to see my photos or videos or search for me

 من دوست ندارم این فرد بتواند فیلم و عکس های مرا ببیند و مرا جستجو کند.

I believe this account violates instagram’s community guidelines

 من معتقدم که این فرد قوانین اینستاگرام را رعایت نکرده است.

با انتخاب گزینه دومی دو گزینه برای شما نمایش داده می شود :

Report a video, photo or comment

ریپورت کردن ویدیو، عکس یا کامنت

Report account

ریپورت کردن اکانت

چون شما قصد دارید که اکانت طرف مقابل را ریپورت کنید پس باید برروی گزینه Report account  کلیک کنید.

با انتخاب Report account پنج گزینه برای شما به نمایش در می آید:

Posting annoying content: انتشار پست آزار دهنده

Posting spam: انتشار اسپم

Posting Inappropriate content: انتشار پست های نامناسب

This profile is pretending to be someone else: این اکانت تظاهر می کند که شخص دیگری است.

با انتخاب این گزینه سه گزینه دیگر برای شما به نمایش در می آید که به شرح زیر می باشد:

1. Me : این شخص من هستم.

2. Someone I knew : شخصی است که می شناسم.

3. A celebrity or public figure: یک شخص مشهور است.

Might be posting my intellectual property: پست طرف مقابل متعلق به من است.

ریپورت کردن پست

برای ریپورت کردن پست، به پستی که می خواهید آن را ریپورت کنید بروید و برروی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید و مثل مراحل قبلی برروی Report کلیک کنید و ادامه اش را مانند کارهای بالا انجام دهید.

 

ریپورت کردن کامنت

در مرحله اول به کامنتی که می خواهید آن را ریپورت کنید بروید و برروی آن بزنید. حال برروی علامت تعجب در بالا سمت راست کلیک کنید و مثل مراحل بالا ادامه دهید.

 

 

امیدواریم این آموزش مورد علاقه و استفاده شما دوستان عزیز بوده باشد.

  • من و غریبه
  • ۰
  • ۰

شاید شما تابحال به این موضوع فکر نکرده باشید که در چه ساعاتی در اینستاگرام پست بگذارید ولی این موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار است. بسیاری از کاربران در ساعات مختلفی به اینستاگرام خود سرمیزنند اما بعضی ساعت ها تعداد این کاربران کم و بعضی ساعات دیگر بیشتر است.

حال بیایید نگاهی به ساعات فعالیت بیشتر کاربران در اینستاگرام بپردازیم.

طبق تحقیقات، مردم رفتارهای مختلفی نسبت به بازدیدهایشان در اینستاگرام دارند.

صبح

صبح ها بین ساعت 7 تا 9 می تواند زمان خوبی برای پست گذاشتن در اینستاگرام باشد زیرا افراد سن بالا که سرکار می روند یا نوجوان وجوان هایی که به مدرسه و دانشگاه می روند قبل از رفتن به سرکار یا مدرسه اینستاگرام خود را چک می کنند،  پس یکی از بهترین زمان ها برای پست گذاشتن در اینستاگرام صبح می باشد که با این کار می توانید بازدید های بیشتری، لایک های بیشتری، کامنت های بیشتری و فالور های بیشتری از قبل بگیرید.

 

بعد ازظهر

 بهترین زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام بعد از ظهر بین ساعات 3 تا 6 می باشد زیرا در بعد از ظهر چون بلافاصله بعد از اتمام ساعات کاری و شرکتی می باشد افراد پس از رسیدن به خانه برای استراحت و اوقات فراغت خودشان شروع به چک کردن اینستاگرام خود می کنند و این بازه زمانی از تمامی بازه های زمانی دیگر بیشتر تاثیر گذار است. پس سعی کنید اگر می خواهید پست های شما بازدید، لایک، کامنت، و فالورهای بیشتری بگیرد سعی کنید در این ساعات پست خود را در اینستاگرام منتشر کنید.

شب

شب را هم می توان با بعد از ظهر مقایسه کرد، زیرا فعالیت کاربران در بین این ساعات بسیار زیاد است و شما در این ساعات شانس بیشتری برای گرفتن فالور، لایک و کامنت های بیشتری دارید. معمولا بیشتر مردم قبل از رفتن به خواب یا در حین خواب چون کاری برای انجام دادن ندارند و وقت استراحت شان است، از این وقت استفاده می کنند تا به پیام رسان های خود به خصوص اینستاگرام سربزنند و در آن فعالیت کنند. برای همین چون در اینستاگرام پست های بی شماری وجود دارد و کاربر با دیدن آنها جذب می شود که همینطور به دیدن آنها ادامه دهد، زمان بیشتری طول می کشد تا از اینستاگرام خارج شود.

 

جالب است بدانید که :

500 شرکت برتر دنیا ساعات کاری به ویژه 3 تا 4 بعدازظهر را بهترین ساعات برای پست مطالب خود می دانند.

طبق آمار Global Web Index)  GWI) که یک شرکت تحقیقاتی در صنعت تبلیغات آنلاین است، 25 درصد از جمعیت آمریکای شمالی کاربر اینستاگرام هستند که با توجه به جمعیت این قاره 50% از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.

براساس آماراین شرکت، 41% از کاربران اینستاگرام بین سنین 16 تا 24 هستند و تنها 2 درصد از آن ها بالای 55 سال ( بازنشسته‌ها) سن دارند.

  • من و غریبه
  • ۰
  • ۰

اکانت تجاری یا (Business) پروفایل اینستاگرام چیست؟

صفحه تجاری اینستاگرام مخصوص کسانی است که میخواهند از اینستاگرام به عنوان یک تجارت استفاده کنند و از آن کسب درآمد کنند. با تبدیل کردن صفحه خود به صفحه تجاری قابلیت هایی برای شما به نمایش در می آید که به شما کمک میکند کار تجاری خود را راحت تر انجام دهید.

چگونه صفحه اینستاگرام خود را به صفحه تجاری تبدیل کنیم؟

 

1.به صفحه پروفایل خود بروید و بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

2. بعد از کلیک برروی این گزینه، بر روی گزینه Account کلیک کنید.

3.در این صفحه برروی گزینه Switch to professional account کلیک کنید.

4. در این صفحه بر روی Business کلیک کنید.

5.در اینجا شما باید حوزه ای که در آن فعالیت می کنید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب حوزه خود روی Next کلیک کنید.

6.در این قسمت شما می توانید یکی از صفحه های فیس بوک خود را به پیج اینستاگرام خود متصل کنید. در غیر اینصورت بر روی گزینه Don't Connect to Face Book Now کلیک کنید

5.در اینجا پیام تغییر اکانت شما به صفحه شخصی نمایش داده می شود. اگر از برگشتن اکانت خود از صفحه تجاری به صفحه شخصی اطمینان دارید برروی گزینه Swtich Back تا اکانت شما به صفحه شخصی تغییر پیدا گردد.

امیدواریم از این آموزش لذت کافی و استفاده لازم را برده باشید.

  • من و غریبه